Dieta na każdy trymestr

Dieta na każdy trymestr

Dieta na każdy trymestr

Marysia Jońska access_time 21 marca 2016 chat_bubble_outline 0 comments

Kobiety ciężarne szczególnie dbają o swoją dietę, ponieważ gwarantuje ona dobrą kondycję oraz zdrowie dziecka. Właściwy sposób odżywiania jest istotny, jako że pozwala na dostarczenie do organizmu wszystkich niezbędnych składników, a dodatkowo złagodzenie również ciążowych dolegliwości.

Właściwie każdy trymestr wiąże się z innymi potrzebami, dlatego dieta dla kobiet w ciąży powinna być odpowiednio przemyślana. Dostosowanie jej do potrzeb dziecka pozwala na uniknięcie problemów zdrowotnych oraz zdrowy rozwój nienarodzonego malucha. Sprawdźmy, jak powinna wyglądać dieta dla kobiet w ciąży w każdym trymestrze.

Pierwszy trymestr

Często pierwszy trymestr jest najważniejszy, jako że w nim kształtuje się płód, a dodatkowo również często dochodzi do poronień. Z tego powodu kobieta powinna pilnie obserwować swoje ciało, aby móc dostosować dietę do jego potrzeb. Przede wszystkim warto ograniczyć kawę, czarną herbatę i zastąpić je wodą. Przez cały okres ciąży nie należy pić również alkoholu. Istotne jest w tym okresie, aby dieta dla kobiet w ciąży obfitowała w warzywa, owoce oraz mięso – wszystko musi być świeże i przygotowane tak, aby nie powodować zatruć pokarmowych. Na mdłości pomóc może suche pieczywo albo migdały.

dieta na każdy trymestr

Drugi trymestr

W drugim trymestrze kobieta zaczyna odczuwać wszelkie dolegliwości związane z widocznym wzrostem dziecka w macicy. Z tego powodu w diecie dla kobiet w ciąży na ten okres nie powinno zabraknąć źródeł błonnika oraz posiłków lekkostrawnych. Wszelkie pokarmy wzdymające czy ciężkostrawne lepiej jest wykluczyć, bo mogą powodować dodatkowe dolegliwości. Warto natomiast dostarczać do organizmu pokarmów bogatych w witaminy – zwłaszcza C i B – a także żelazo.

Trzeci trymestr

Trzeci trymestr niejednokrotnie robi się kłopotliwy z uwagi na wzrost wagi. Ważne jest, aby w diecie dla kobiet w ciąży nie zabrakło wówczas sporej ilości wody oraz mięsa. Posiłki powinny być częste, ale niewielkie, a także bez soli. Warto za to jeść np. pomidory, które są bogate w magnez i potas. Hemoroidy i bolesne zaparcia zostaną ograniczone dzięki sporej dawce błonnika z warzyw czy ciemnego pieczywa.

0.00 średnia ocena (0% wynik) - 0 głosów
content_copyKategoria

Brak komentarzy

comment Brak komentarzy

Jesteś pierwszy, zostaw komentarz

Prześlij odpowiedź

info_outline

Twoje dane są bezpieczne

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowant.

*